سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی تجهیزات گیمینگ و انواع بازی ها

راهنمای خرید بهترین تبلت های گیمینگ

    نظر

تبلت های زیادی برای گیمینگ در بازار وجود دارند. ما در این مطلب می خواهیم بهترین تبلت ها برای بازی کردن را معرفی کنیم. لطفا با ما و مطلب بهترین تبلت های گیمینگ همراه باشید.

بهترین تبلت مخصوص بازی

یکی از اصلی ترین کاربردهای تبلت ها مربوط به گیمینگ یا بازی کردن می‌شود. به بیان دیگر خیلی از افراد فقط به دلیل اینکه بازی کردن در صفحه نمایش بزرگ تبلت ها از بازی کردن در نمایشگر گوشی های موبایل لذت‌بخش‌تر است، خرید تبلت را به گوشی ترجیح می‌دهند. اما آیا تمام تبلت ها برای بازی کردن تجربه‌ای دلنشین را ارائه خواهند کرد؟ آیا هر تبلتی می‌تواند از نظر گیمینگ شما را راضی کند؟ مطمئنا اینطور نیست! با معرفی بهترین تبلت های مخصوص بازی همراه ما باشید.

معرفی بهترین تبلت ها برای بازی کردن

در ادامه 4 تا از بهترین تبلت های موجود در بازار که برای گیمینگ مناسب هستند، معرفی می شوند.

آیپد 9.7 اینچی 2018 اپل – Apple iPad 9.7 inch 2018

بهترین تبلت گیمینگ

در ابتدای فهرست بهترین تبلت های گیمینگ آیپد 9.7 اینچی مدل 2018 اپل قرار دارد. شاید از نظر قیمت یک تبلت گران باشد، اما کیفیت و قدرت عملکرد آن به قدری بالاست که برای انجام هر کاری از جمله بازی کردن و گیمینگ می‌توانید از آن استفاده کنید. این تبلت از نظر قابلیت های اتصال شامل دو نسخه مختلف می‌شود که یکی از آن ها فقط از اتصال وای فای پشتیبانی می‌کند و نسخه دیگر علاوه بر اتصال وای فای قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE را هم دارد. وزن نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE این تبلت در حدود 478 گرم خواهد بود. آیپد 9.7 اینچی 2018 اپل از صفحه نمایشی 9.7 اینچی و نوع IPS LCD با وضوح تصویر 2048 در 1536 پیکسل بهره می‌برد که بدین سبب تراکم پیکسلی در حدود 264 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده شده است.

سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی آیپد 9.7 اینچی مدل 2018 اپل iOS 11.3 است. تراشه قدرتمند A10 Fusion هم در قلب این دستگاه بکار گرفته شده که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بسیار قدرتمند دارد. رم آیپد 9.7 اینچی مدل 2018 ظرفیت 2 گیگابایتی را ارائه می‌کند و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 32 و 128 گیگابایتی می‌شود که متاسفانه مثل سایر محصولات اپل هیچ یک از آن ها قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ندارند. دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو قدرتمند، اسکنر انگشت و باطری تبلت عالی 8827 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی های این تبلت به شمار می‌روند.

  • صفحه نمایش با کیفیت و وضوح خوب
  • قدرت پردازشی عالی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
همچنین بخوانید: بهترین تبلت ها در سال 2020

لنوو تب 4 10 پلاس – Lenovo Tab 4 10 Plus

بهترین تبلت بازی

آخرین تبلتی که به عنوان یکی از بهترین تبلت ها برای بازی کردن یا گیمینگ معرفی می‌کنیم، تبلت لنوو تب 4 10 پلاس است. این تبلت بزرگ و زیبا از نمایشگری 10.1 اینچی و نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1920 در 1200 پیکسل بهره می‌برد و بدین سبب تراکم پیکسلی در حدود 224 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌نماید. وزن تبلت در حدود 475 گرم است که وزن نسبتا زیادی برای علاقمندان به گیم خواهد بود. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی تبلت لنوو تب 4 10 پلاس اندروید 7 نوقا بوده و تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام هم در قلب آن بکار رفته است. این تراشه از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که قدرت قابل قبولی را ارائه می‌کند.

تبلت لنوو تب 4 10 پلاس از نظر رم و حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه پایه آن از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره می‌برد، اما نسخه برتر آن از رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند است. خوشبختانه هر دو نسخه تبلت از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند. دوربین اصلی این تبلت از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل شده  و یک سنسور دوربین 5 مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین سلفی آن در نظر گرفته شده است. دستگاه از اسکنر انگشت بهره می‌برد و اسپیکرهای استریوی دوبل دارد. یک باتری خوب 7000 میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی مورد نیاز تبلت لنوو تب 4 10 پلاس را بر عهده دارد.

  • صفحه نمایش بزرگ
  • رم 4 گیگابایتی (مخصوص نسخه برتر)
  • پشتیبانی از حافظه جانبی
  • اسپیکرهای با کیفیت
  • باتری خوب

هوآوی مدیاپد ام 3 8 اینچی – Huawei MediaPad M3 8 inch

بهترین تبلت های گیمینگ 2020

تبلت هوآوی مدیاپد ام 3 8 اینچی هم می‌تواند یکی دیگر از بهترین تبلت های گیمینگ باشد. این تبلت در که سپتامبر سال 2016 معرفی شد از نمایشگری 8.4 اینچی و نوع IPS با وضوح تصویر 2560 در 1600 پیکسل بهره می‌برد که به موجب آن تراکم پیکسلی در حدود 359 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر دستگاه به ارمغان آورده شده است. تبلت مذکور چیزی در حدود 326 گرم زون دارد که وزن مناسبی برای یک تبلت 8 اینچی است. اندروید 6 مارشمالو به طور پیش فرض روی آن نصب بوده و دستگاه از تراشه خوب کرین 950 بهره می‌برد که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد.

رم هوآوی مدیاپد ام 3 8 اینچی ظرفیت خوب 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. لازم به اشاره است که این تبلت از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین اصلی و سلفی تبلت مذکور هر دو از لنزی 8 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند و اسپیکرهای استریوی با کیفیتی هم در دستگاه نصب هستند. تبلت هوآوی مدیاپد ام 3 8 اینچی از اسکنر انگشت هم بهره می‌برد و یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی دارد که به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. بنابراین هوآوی مدیاپد ام 3 8 اینچی را هم به عنوان یکی دیگر از بهترین تبلت های گیمینگ  به خاطر داشته باشید.

  • وضوح تصویر بسیار خوب صفحه نمایش
  • وزن سبک
  • قدرت عملکرد خوب
  • رم 4 گیگابایتی
  • پشتیبانی از حافظه جانبی
  • اسپیکرهای با کیفیت
  • شارژدهی خوب باتری

 

سامسونگ گلکسی تب اس 3 – Samsung Galaxy Tab S3

بهترین تبلت های مخصوص بازی

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 هم در لیست 10 بهترین تبلت ها برای بازی کردن جای دارد. این تبلت قدرتمند از نظر قابلیت اتصال شامل دو نسخه می‌شود که یکی از آن ها فقط از اتصال وای فای پشتیبانی می‌کند و نسخه دیگر علاوه بر اتصال وای فای از اتصال LTE هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE این تبلت 434 گرم وزن دارد و دستگاه از قلم استایلوس اختصاصی هم بهره می‌برد. صفحه نمایش آن 9.7 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و وضوح تصویر 2048 در 1536 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی صفحه نمایش این تبلت به چیزی در حدود 264 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. سامسونگ گلکسی تب اس 3 به طور پیش فرض از اندروید 7 نوقا بهره می‌برد و به تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز است.

تراشه اسنپدراگون 820 یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای قدرتمند دارد و پردازنده گرافیک خوب آدرنو 530 را هم در مجموعه خود ارائه می‌کند. رم گلکسی تب اس 3 سامسونگ ظرفیت عالی 4 گیگابایتی را به همراه دارد و حافظه داخلی آن به طور پیش فرض 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین صورت ارتقا فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه میسر می‌شود. دوربین اصلی با کیفیت 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی اسپیکرهای استریوی چهارگانه، اسکنر انگشت و یک باتری خوب 6000 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی های سامسونگ گلکسی تب اس 3 محسوب می‌شوند.

  • وزن و ابعاد مناسب
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند
  • رم 4 گیگابایتی
  • پشتیبانی از حافظه جانبی
  • اسپیکرهای چهارگانه قدرتمند
  • شارژدهی خوب باتری
در این مطلب بهترین تبلت های مخصوص بازی معرفی شدند. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظر شما درباره بهترین تبلت های گیمینگ چیست؟