سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی تجهیزات گیمینگ و انواع بازی ها

ترفندهای بازی شبح سوشیما Ghosts of Tsushima

    نظر

بازی شبح سوشیما Ghosts of Tsushima از آن بازی هایی است که باید هوش خود را به معنی واقعی بکار بگیرید و بعد وارد میدان شوید. در این مطلب ما به معرفی چند ترفند بازی شبح سوشیما، به عنوان بازی چالشی و هیجان انگیز خواهیم پرداخت.

ترفند بازی شبح سوشیما

در بازی شبح سوشیما، می‌توانید خود را در خلال این ماجراجویی سامورایی برای ساعت‌ها غرق کنید. در این بازی که ژانر آن اکشن مخفی کاری (Action/stealth) به شیوه دنیای باز (Open World) است، کنترل قهرمانی به نام جین ساکای (Jin Sakai) را بر عهده خواهید گرفت؛ یک قهرمان سامورائی پرافتخار که برای راندن لشکریان مغول از جزیره مادری خود باید تصمیمات سختی بگیرد. این بازی بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده است و در آن می‌توانید اکشن و درام موجود در یک فیلم سامورایی کلاسیک را بیابید. در ادامه ما ترفندهای بازی شبح سوشیما در معرفی خواهیم کرد که حتما در ظی بازی بکار شما خواهد آمد.

ترفندهای بازی شبح سوشیما

همانطور که اشاره کردیم بازی Ghosts of Tsushima یک بازی اکشن مخفی کاری محسوب می‌شود و در گیم پلی آن مکانیزم‌های مختلفی به کار رفته است. برای پشت سر گذراندن تمام مراحل بازی شبح سوشیما نیازمند کمی یادگیری قبلی خواهید بود. در واقع می‌توان گفت این بازی از جمله عناوینی است که از نحوه اکتشاف دنیای آن توسط شما گرفته تا نحوه رویارویی‌تان با دشمنان در فضای باز و نهایتا شیوه به کار بستن مکانیزم‌های مخفی کاری و گریز از شما صبر و حوصله می‌خواهد. ترفند های بازی شبح سوشیما به ویژه زمانی که شروع به بازی کردن آن می‌کنید، می‌توانند شما را برای پیشروی بهتر در بازی راهنمایی کنند. بنابراین ما سعی کردیم چند ترفند بازی شبح سوشیما را در ادامه به شما معرفی کنیم.

هنگام گشت و گذار از لباس مسافرتی استفاده کنید

اولین ترفندی که می خواهیم از بین ترفند های بازی Ghosts of Tsushima برای شما مورد بررسی قرار دهیم، استفاده از لباس مسافرتی (Traveler’s Attire) هنگام گشت و گذار در خلال بازی است. قهرمان شما از شروع بازی شبح سوشیما تا پایان آن لباس‌ها و زره‌های مختلفی دریافت خواهد کرد، اما می‌توان گفت اولین لباستان در بازی شبح سوشیما جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود.

شاید در نگاه اول لباس مسافرتی در مقایسه با زره‌های جنگی ویژه که قادر هستند قابلیت‌های قهرمانتان را افزایش دهند کمی متوسط به نظر برسد؛ اما در نظر داشته باشید که شما قادر خواهید بود این لباس را در طول بازی ارتقا دهید. در ابتدا تنها مزیت لباس مسافرتی برای قهرمانتان افزایش ده درصدی میزان دسترسی به نقشه بازی و همچنین ویبره دسته بازی‌تان هنگام نزدیک شدن به برخی آیتم‌هاست.

با این وجود با پیشروی در بازی شبح سوشیما این میزان دسترسی را می‌توانید به 30 درصد افزایش دهید که به خودی خود سبب خواهد شد به میزان محتوای بیشتری از بازی دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این نیاز قهرمانتان به تقویت جان (Health) و صدمه (Damage) نیز کاهش خواهد یافت.

در استفاده از قابلیت های شبح آزادی به خرج دهید

دومین ترفند فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima استفاده هرچه بیشتر از قابلیت‌های شبح (Ghost) است. در ابتدای این بازی قهرمانتان (Jin) این قسمت از قابلیت‌های خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد؛ قابلیت‌هایی همانند مانورهای مخفی کارانه، دزدکی حرکت کردن (Sneak) و ترور (Assassination) که همگی زیرمجموعه قابلیت‌های شبح قهرمان هستند. کمی پس از این رویداد ذهن قهرمان دچار یک فلش بک (Flashback) می‌شود که در طی آن عموی او لرد شیمورا (Lord Shimura) به او توضیح می‌دهد که از پشت حمله کردن رفتاری ناشایست است.

شاید حرف عموی قهرمانتان در این رابطه صحیح باشد، اما در عین حال در نظر بگیرید که نحوه رویارویی‌تان با دشمنان در بازی شبح سوشیما نه بر روی داستان بازی و نه بر روی مکانیزم‌های آن تاثیر چندانی ندارد و روند داستانی بازی بدون تاثیر پذیرفتن از این امر در خط مشخصی پیگیری خواهد شد. بر همین اساس همانطور که می‌توانید با دشمنانتان رویارویی مستقیم داشته باشید می‌توانید هر کدام از آن‌ها را از طریق قابلیت‌های شبح نیز از پای درآورید؛ موضوعی که می‌تواند کار را بر شما از جهات بسیاری در روند بازی آسانتر کند.

شهرها را آزاد کنید تا نقشه بازی آشکار شود

بهترین بازی های 2020

به ترفند سوم فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima رسیدیم. این بازی از جمله عناوینی است که دارای یک نقشه بزرگ است. مزیت این نقشه بزرگ آن است که می‌توانید هر طور که بخواهید در آن گشت و گذار کنید و عیب آن نیز آن است که پیدا کردن ماموریت بعدی‌تان در بازی می‌تواند کمی سخت باشد. خوشبختانه یک راه آسان برای آشکار کردن قسمت‌های قابل توجهی از نقشه بازی وجود دارد و آن راه نیز آزادسازی قلعه‌ها و شهرهایی محسوب می‌شود که توسط مردم اشغال شده‌اند.

با ادامه در گشت و گذارتان در بازی شبح سوشیما موارد زیادی را از جمله کمپ‌ها، جاده‌ها و شهرهایی که تحت کنترل مغول‌ها قرار دارند خواهید یافت. با از بین بردن مغول‌های بازی قادر خواهید بود که به ژاپنی‌ها کمک کنید قلمرو خود را بار دیگر آباد کنند. با آزادسازی یک شهر در بازی شبح سوشیما قسمت اعظمی از نقشه اطراف آن را آشکار خواهید کرد و همین امر نیز به خودی خود سبب خواهد شد که متوجه دو یا سه ماموریتی شوید که قبل از آن ندیده بودید.

حالت (Stance) خود را مرتب تغییر دهید

چهارمین ترفند و توصیه‌مان در فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima مرتبط با حالت‌ها (Stance) شما در بازی است. هنگامی که جین (Jin) بازی را شروع کند تنها دارای یک حالت در مبارزه با شمشیر است. به مرور و با پیشروی در بازی قادر خواهید بود چهار حالت مختلف را برای قهرمان خود باز کنید که به ترتیب عبارتند از حالت سنگ (Stone)، حالت آب (Water)، حالت باد (Wind) و حالت ماه (Moon). حالت سنگ شما در بازی روح سوشیما در مبارزه با شمشیربازان موثر خواهد بود.

حالت آب در مبارزه با دشمنانی که سپر دارند کارکرد خواهد داشت. حالت باد در مبارزه با نیزه داران موثر واقع خواهد شد و حالت ماه نیز در رویارویی با دشمنان قوی هیکل به کار شما خواهد آمد. قهرمان شما در بازی شبح توشیما می‌تواند تقریبا در آن واحد به هر کدام از این حالت‌ها درآید و همچنین هنگام انجام این تغییر، زمان بازی کُند خواهد شد. در واقع چند ثانیه طول نخواهد کشید که بتوانید حالت خود را تغییر دهید و توصیه می‌کنیم این کار (تغییر حالت) را تا جایی که می‌توانید تکرار کنید.

در بخش اول بازی بهترین حالت بازی حالت سنگ است؛ چراکه قادر است در رویارویی با هر کدام از دشمنانتان در این بخش موثر واقع شود. بخش دوم بازی اما پیچیده تر است و در این بخش نیازمند آن خواهید بود که بسته به دشمن خود حالت خود را تغییر دهید.

از قدرت های اکتشاف خود بهره ببرید

ترفندهای ghost of tsushima

ترفند پنجمی که در فهرست ترفند های بازی شبح سوشیما قصد داریم برای شما معرفی کنیم، استفاده از قدرت اکتشافتان محسوب می‌شود. در بازی Ghost of Tsushima قابلیت‌های مختلفی خواهید داشت که در طبقه‌بندی‌های دفع حمله (Parrying)، جا خالی دادن (Dodging)، حالت‌ها (Stance) و قابلیت‌های شبح (Ghost) قرار می‌گیرند. شما قادر خواهید بود هر کدام از این قابلیت‌ها را در این بازی ارتقا دهید. البته یک طبقه بندی دیگر نیز وجود دارد که قابلیت اکتشاف (Exploration) نام گرفته است.

در صفحه اول مهارت‌هایتان در بازی Ghosts of Tsushima یکسری قابلیت‌ها وجود دارد که قابلیت‌های اکتشاف نام گرفته‌اند. این توانایی‌ها قادر هستند شما را به مکان‌ها و ماموریت‌های فرعی منحصربه‌فردی راهنمایی کنند که تنها از این طریق می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. ارتقای قابلیت اکتشافتان در بازی روح سوشیما شما را در سمت و سوی مسیری قرار خواهد داد که در پایان آن یک ویژگی کاربردی برای قهرمانتان نهفته است. این قابلیت‌ها به ویژه زمانی به کارتان خواهند آمد که قصد دارید خود را برای یک ماموریت داستانی دشوار آماده کنید.


کلام آخر

در این مطلب سعی شد برای لذت بیشتر شما از بازی به 5 ترفند بازی شبح سوشیما اشاره شود. نظر شما درباره این بازی چیست؟ از ترفندهای معرفی شده استفاده کرده اید؟ نظر خود را با ما و سایر همراهان این وبلاگ در میان بگذارید.